Automobilio vertinimas, rinkos vertės ir patirtos žalos po autoįvykio nustatymas

Dažniausiai klientai į mus kreipiasi, dėl šių automobilių vertinimo ir kitų transporto priemonės (toliau - TP) vertinimo atvejų:

Kai automobilį apgadina, reikalingas vertinimas nuostolių nustatymo tikslu, norint gauti teisingą draudimo išmoką.

Kai automobilio rinkos vertė ar remonto vertė nustatomos po įvykių ar apgadinimų, tikslinant žalos dydį (kai TP apgadinama ne autoįvykio metu).

Kai automobiliai, TP vertinamos, kai jos neberemontuotinos, t.y. kai automobilio remonto kaštai artimi arba didesni nei TP vertė iki įvykio. Tuomet patirtas nuostolis yra lygus skirtumui, kada iš transporto priemonės rinkos vertės iki sugadinimo atimama TP likučių vertė kuri liko po sugadinimo.

Automobilio vertinimas

Kiti automobilių ir kitų transporto priemonių (TP) vertinimo atvejai:

  • kai transporto priemonės vertinamos formuojant įstatinį kapitalą;
  • kai transporto priemonės vertinamos norint gauti kreditą;
  • kai transporto priemonės, dažniausiai automobiliai vertinami dalijantis turtą tarp fizinių ar juridinių asmenų, (pvz., skyrybų atvejais);
  • kai transporto priemonės vertinamos paveldėjus ir kitais atvejais kai to reikalauja teisės aktai ar tvarkos;
  • kai transporto priemonės vertinamos ir rinkos vertė nustatoma teisėsaugos institucijų reikalavimu. (Teisėsaugos institucijos atsižvelgdamos į padarytos žalos dydį sprendžia, dėl nusižengimo masto ir nuobaudos taikymo);
  • kai transporto priemonės vertinamos bankroto atvejais;
  • kai transporto priemonės vertinamos vykdant antstolio parėdymą ar teismo nutartį.                      

Automobilio vertinimo ekspertas, kodėl į jį kreiptis?

Fiziniai ar juridiniai asmenys dažniausiai kreipiasi, dėl apgadintų automobilių, transporto priemonių po įvykių vertinimo, kad būtų teisingai nustatyti patirti nuostoliai. Įprastai, tai nutinka kilus ginčui, dėl nuostolio sumos, kurią nustatė draudimo kompanija (toliau DK). Dažnu atveju draudimo kompanijos stengiasi taupyti bei įvairiais būdais mažinti tikrąją išmokos sumą. Draudimo kompanijos atstovai, dažniausiai neatvyksta ir neapžiūri apgadinto automobilio, ar kitų transporto priemonių, tad mažesnės sumos nustatomos detaliai neapžiūrėjus TP, remiantis tik fotonuotraukomis. Dėl to netiksliai sudaromos automobilio remonto sąmatos ir gaunamos netikslios remonto kaštų sumos. Tokiose sąmatose draudėjai dažnu atveju neįtraukia pažeistų detalių bei būtinų transporto priemonės remonto darbų. Siekiant mažesnių išmokų, mažinami darbo valandos įkainiai arba sąmatose įtraukiamos paslėptos nuolaidos, naudojami kiti, tikrovės neatitinkantys duomenys, mažinantys galutinę išmokos sumą. Tais atvejais, kai automobilį remontuoti jau nebenaudinga, t.y. kai remonto kaštai artimi viso automobilio vertei iki įvykio, dažnu atveju nustačius tikrovės neatitinkančią, mažesnę automobilio rinkos vertę iki įvykio ir atėmus likučių vertę, gaunama mažesnė nei turėtų būti nuostolio suma bei DK išmoka.